• Köp ID.3 i Tomelilla & Ystad

    Privatleasingkampanj just nu 3495:-/mån

ID.3 i Tomelilla & Ystad

 

Volkswagens elbil ID.3 är beställningsbar och rullar nu på svensk mark. Volkswagen ID.3 är startpunkten för en ny epok för elbilar. Topprestanda tillsammans med banbrytande design och generös räckvidd.

 

Köra till jobbet på morgonen, lämna barnen i skolan på vägen och sedan köra hem på kvällen. Det borde kunna klaras av på en laddning. Var och ett av de tre batteristorlekarna för ID.3 hanterar detta utan problem. Du kan välja mellan 45 kWh, 58 kWh eller 77 kWh. Och inte bara det, möjligt att snabbladda på cirka 30 minuter (0-80%).

 

Räckvidd
I praktiken varierar räckvidden beroende på körstil, hastighet, användning av utrustning, utomhustemperatur, antal passagerare, mängd bagage samt höjdskillnader. Beroende på förarprofil kan 80% av förarna köra mellan 230 och 330 km med det mindre batteriet PURE (45 kWh), mellan 300 och 420 km med mellanbatteriet PRO (58 kWh) och mellan 390 och 550 km med det största batteriet PRO S (77 kWh) utan behov av laddning.

 

ID.3 säger ”Hej”
ID.3 känner igen dig när du kommer tack vare nyckeln med tillvalet ”Keyless Advanced” lås- och startsystem. De eleganta strålkastarna LED-matrix (tillval) blinkar till som hälsning. Även på insidan blir du välkomnad av ID.Light, så du alltid känner dig som hemma. När du startar bilen, ger den ifrån sig ett litet ljud så att du vet att ni är på väg. Även när du stiger ur bilen blir du hälsad med en blinkning.

 

Bäst-i-test – ID.3
Det finns en hel del att läsa om Volkswagens nya elbil, och här är några av alla de tester som gjorts av motorjournalister runt om i landet. Trevlig läsning!

Dagens PS – Motor >>>
CarUp.se >>>

 

 


Teknisk specifikation och pris (testbilar)

Motor: Synkron elmotor placerad bak
Effekt: 204 hk och 310 Nm vridmoment
Växellåda: Steglös automat
Drivning: Bakhjulsdriven
Bl. förbrukning (WLTP): 15,7 16,1 kWh/100 km (Uppmätt 14,8 kWh/100 km)
CO2-utsläpp: 0 g/km
Prestanda: 0-100 km/h på 7,3 sek och toppfart 160 km/h
Batterikapacitet, netto: 58 kWh
Testbilarnas räckvidd (WLTP): upp till 419 km (Plus) / 409 km (Max)

Längd: 4.261 mm
Bredd: 1.809 mm
Höjd: 1.568 mm
Hjulbas: 2.771 mm
Tjänstevikt: 1.794 kg
Bagagevolym: 385 – 1.267 liter

Pris från: 434.900 kr
Miljöbonus: 60.000 kr
Förmånsvärde: från 1.240 kr/mån netto
Årsskatt: 360 kr

 

 


 

 

Hej! Här är vi som är utbildade på ID.3:an och som gärna svarar på alla era frågor om denna modell. Vill du beställa din ID.3 redan idag? Kontakta oss så hjälper vi dig genom processen.

 

 


 

 

Se alla våra ID.3 i lager i Tomelilla och Ystad

 

 

ID3

 


 

 

ID.3 och hållbarhet

 

ID.3, liksom kommande elbilar i Volkswagens modellportfölj, tillverkas i den koldioxidneutrala fabriken i Zwickau. Det är den första produktionsanläggningen för MEB-plattformen (avsedd för elbilar). All elektricitet som Volkswagen köper från tredje part är grön el från förnybara energikällor. Även vid tillverkningen av battericellerna används grön el. De oundvikliga utsläppen från fabriken kompenserar Volkswagen för.

 

Målsättningen från VW är att inte bara produktionen ska vara klimatneutral utan även ägandet. I samarbete med Jämtkraft så kan VW erbjuda ID.3 kunderna tre års fri hemmaladdning med 100 procent förnybar el om kunden tecknar ett elavtal med leverantören. VW erbjuder även hemmaladdare från 4.000 kronor, något som jag skulle rekommendera de kunder som bor i eget hus.

 

Återvinning av uttjänta batterier

 

Batterierna i ID.3 är garanterade 8 år eller 160.000 km och ska då ha kvar ca. 70 procent kapacitet. När batteriet är uttjänt för elbilen finns alltså fortfarande stor energikapacitet kvar i batteriet som då kan användas för andra områden, såsom energilagring. Ett exempel på s.k. ”Second Life” är den mobila laddningsstation som Volkswagen tidigare har presenterat.

 

De batterier som är helt uttjänta eller av annan anledning inte kan återanvändas, kommer att återvinnas på ett effektivt och säkert sätt. Batterierna demonteras och råmaterial som nickel, koppar och kobolt frigörs i stora kvantiteter och kan sedan återanvändas i produktionen av nya battericeller.

 

 


 

 

ID.3 som tjänstebil

 

Intervju med Johan Lindwall, säljare Michelsens Bil / Volkswagen Ystad

 

 

Johan är säljare på Michelsens Bil och Volkswagen i Ystad och här berättar han om varför han anser att ID.3 är ett utmärkt alternativ som tjänstebil.

 

Har du provkört nya ID.3 ännu? Berätta om dina första intryck?

 

Det har jag faktiskt, första intrycket är att det är en tilltalande design, otroligt lätt att köra. Bra köregenskaper och trots att det är mycket som är nytt så känner man sig hemma bakom ratten om man kört VW sedan tidigare. Här ska man också ha i åtanke att ID3 är en bil som från grunden är byggd för att vara en ren elbil, vilket har många fördelar. Det finns många andra bilar på marknaden där man tagit en befintlig modell och modifierat för att få in ett batteri.

 

Läs hela intervjun här >>>